Friday, June 13, 2008

Di manakah saya pergi sebenarnya...


Pernah saya melihat gambar seperti ini di dalam majalah-majalah atau foto-foto yang diambil oleh juru kamera profesional. Dan kini saya telah mampu memiliki gambar ini dengan sendiri. Gambar ini diambil semasa saya di semester 6 semasa diploma dahulu. Jadi,sesuatu yang agak unik bagi saya kerana ada idea untuk mengambil foto seperti ini.rupanya saya ada bakat untuk mengambil foto yang cantik, bagi saya. Dan agak membanggakan, gambar ini diambil menggunakan kamera digital.
Memang susah untuk dipercayai tetapi itulah hakikat. Saya mampu mengambil foto-foto setanding juru foto profesional. Mengapa saya berkata demikian? Sebab saya masih belum mampu memiliki kamera jenis SLR. Dan saya masih dalam proses belajar. Masih banyak perkara dan selok belok tentang fotografi ini perlu saya belajar. Selain gambar-gambar pemandangan, saya jga minat dengan gambar-gambar individu atau manusia.
Tetapi saya perlu mendapatkan keizinan individu tersebut untuk mempamerkan gambar-gambar beliau ke dalam blog saya ini. Selepas ini, saya akan cuba mempamerkan hasil kerja saya yang lebih menarik. Terima kasih.

No comments: