Wednesday, April 01, 2009

Nurkilan hati yang bersuara semula...


Hati ini...
buat tuan puteri

Entah tidak terungkap daripada kata-kata,
entah tidak terkata keluar daripada bibir,
mungkin ungkapan tidak memadai,
mungkin kata-kata tidak cukup,
itulah lumrah hidup,
itulah lumrah dunia,
dan bila aku terima kesedihan,
kegembiraan datang menyapa,
dan bila aku resah,
kepastian datang meniup angin,
dan bila aku terpaku,
angin tiup ke dalam hatiku,
memang itu yang aku tunggu selama ini,
memang itu yang aku nantikan selama ini,
segalanya terungkap dengan hanya sekelip mata,
sembuh kegusaran aku selama ini walaupun hanya untuk seketika,
mengubat hati aku yang semakin rapuh,
merawat hati aku yang hampir luruh,
semuanya terungkap dengan kata-kata,
semuanya kerana hati ini...

-norizzat johari-

No comments: